La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació, amb el suport del Govern de la Generalitat de Catalunya, convoca enguany els Premis Nacionals de Recerca. Aquests guardons reconeixen i reflecteixen les diverses facetes tant de l’activitat investigadora com de les iniciatives de comunicació i divulgació científica, de mecenatge científic i de cooperació pública i privada en projectes d’R+I a Catalunya.

Segons les bases dels Premis, les universitats (òrgans de govern, facultats, escoles, departaments), els centres de recerca, instituts universitaris de recerca, les acadèmies, les empreses i fundacions i, en general, tots els agents del sistema català de recerca i innovació, poden presentar candidatures a totes les categories.

Els guardons consten de cinc categories:

Premi Nacional de Recerca

dotat amb 40.000 euros